Renovering del 2

Jag vet att jag inte riktigt uppdaterat som jag lovat. Kanske har du inte legat sömnlös över detta faktum. Här kommer lite update.
 
Söndag: Vi rev köket.
Måndag: Spackel och målning.
Tisdag: Mer spackel och målning och elektrikern gjorde förarbete. Dessutom monterades nästan alla stommar.
Onsdag: Snickaren på plats som hjälpte pappa med mycket. Alla skåp är monterade och på plats.
Fläkt installerad. Och mycket mer små men viktiga saker.
Torsdag: Kakel på. Dörrar på skåpen. Golvet ska på plats. Lister ska på plats.
Fredag. Finlir och klart är min förhoppning.
 
Här kommer lite bilder på vad som pågått
...och om du undrar vad jag gör medan karlarna sliter så kommer här först några exempel.
  • Hämtar saker i bilen.
  • Köper de som saknas.
  • Fixar fika, lunch och fika. 
  • Hämtar saker från bilen.
  • Slänger kartonger.
  • Hämtar lite saker.
  • Sopar. Torkar och fixar.
  • Monterar skåp. 
  • Målar lite lite.
  • Vilar lite och bidrar med god stämning genom att berömma.



Tack pappa för allt du gör för oss!
köksrenovering