Nya restauranger och mathak

Jag sitter och läser i "Allt om mat" och hittar till min stora förtjusning en notis om en ny restaurang som ska öppna i Kv Caroli i Malmö- Köttbaren. Restaurangen finns sedan tidigare i Sthlm och drivs av Melker Andersson och Danyel Couet
 
För övrigt är Kv Caroli under renovering sedan en lång tid tillbaka och det blir bara bättre och och bättre för varje dag som går. Jag längtar bara tills alla entréer öppnas så man inte behöver gå runt hela byggnaden som man måste just nu.
 
 
När vi ändå pratar om restauranger i Malmö så finns det ju massor. Många har jag testat och återkommit till, andra står på att-besöka-listan ännu.
 
Jag vill gärna rekommendera ett relativt nyöppnat ställe i Malmö - Steak och tapas. Dit borde alla gå.
Jag har redan varit där två gånger .
Trevligt / Ärligt / Rena smaker / Prisvärt / Kunniga / Mycket gott
 
Att besöka snart...
 Några fler tips i och runt Malmö?
 
/Mi